Zoeken in deze blog

woensdag 21 februari 2018

Hoekenwerk oppervlakte en omtrek

We maakten vandaag kennis met oppervlakte en omtrek. Dit deden we in een hoekenwerk met 4 hoeken.


In deze hoek stonden robotjes, wij zochten naar de omtrek en de oppervlakte van deze figuren.


Hoek 2 was werken met blokjes. 'Hoeveel blokjes kunnen er in deze figuur?'. Zo kwamen we de oppervlakte van deze figuren te weten.


Wanneer we in hoek 3 kwamen mochten we een kat of een konijn maken. Dit deden we door de omtrek hiervan op centimeterpapier over te tekenen en daarna creatief aan de slag te gaan.


Samen met juf Isabelle werkten we rond de oppervlakte in de gang. Er was een figuur te zien op de grond en wij moesten schatten en daarna bekijken hoeveel keer ons werkboek in die figuur kon.


Vertel het me en ik zal het vergeten.
Laat het me zien en ik zal het onthouden.
Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten